Teleporady

Teleporady w Przychodni odbywają się zgodnie z zgodnie Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej.

Rejestracja na teleporadę odbywa się na zasadach ogólnych określonych w zakładce Zarejestruj się

Pacjent zawsze ma możliwość odbycia wizyty osobistej.

Teleporada odbywa się w wyznaczonym podczas rejestracji terminie. Termin teleporady jest orientacyjny i może ulec przesunięciom. Lekarz wykonuje połączenie telefoniczne do pacjenta. W przypadku udanego połączenia lekarz udziela świadczenia zgodnie z ogólnymi zasadami.

W przypadku braku połączenia za pierwszym razem, lekarz podejmuje kolejne próby połączenia z odstępem co niemniej 5 minutowych. Lekarz nie jest zobowiązany do nie podejmowania żadnych czynności w takcie oczekiwania na drugie połączenie. Lekarz może wykonać inną teleporadę lub zrealizować wizytę osobistą i dopiero po zakończeniu tych czynności wykonać kolejną próbę połączenia. Lekarz podejmuję łącznie 3 próby połączenia się z pacjentem. W przypadku kiedy nie uda się połączyć z pacjentem lekarz odnotowuje w dokumentacji, że porada się nie odbyła.

W przypadku oddzwonienia pacjenta po wykonaniu trzech prób przez lekarza pacjent jest informowany przez pracowników rejestracji, że zostały wykonane próby połączenia. Teleporada w tym przypadku może odbyć się tylko jeżeli nie zakłóca organizacji pracy Przychodni, nie utrudnia dostępu do świadczeń dla innych pacjentów i wyraża na nią zgodę lekarz ją wykonujący. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia teleporady pacjent jest informowany o konieczności umówienia się na inny termin.

Teleporada przeprowadzana jest w warunkach gwarantujących poufność, w tym zapewnienie braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w związku z udzieleniem teleporady. Podczas teleporady weryfikowana jest tożsamość pacjenta za pomocą metody pytań bezpośrednich np. prośba o podanie dwóch ostatnich cyfry numeru PESEL pacjenta, dzień urodzenia.

Nie można przeprowadzić teleporady w przypadku:

  1. pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru;
  2. choroby przewlekłej w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów;
  3. podejrzenia choroby nowotworowej;
  4. dzieci do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego;